onlinetabliq

ساخت وبلاگ

رهگیری کرونا در کمپ‌های ترک اعتیاد کنگاور آغاز شد

کرمانشاه- رییس مرکز بهداشت کنگاور گفت: این مرکز انجام تست سریع ویروس کرونا در کمپ‌های ترک اعتیاد را در جهت رهگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ آغاز کرد.

 

کامیار رستم آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل بیماری کووید۱۹ بصورت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، تیم رهگیری و مراقبت مرکز بهداشت شهرستان کنگاور به کمپ ترک اعتیاد سلطان آباد اعزام شد.

او افزود: با انجام ۳۵ مورد تست سریع کرونا، سه بیمار کووید ۱۹ تشخیص داده شد که بلافاصله اقدامات لازم برای آنها انجام شد.

رستم آبادی همچنین اضافه کرد: این مرکز در نظر دارد در هفته آتی از رانندگان تاکسی داخل شهری و کارکنان بانک ها که مواجهه زیادی با مردم دارند نیز تست سریع کرونا بعمل آورد.

این مسول ادامه داد: آموزش، یادآوری همراه با اطلاع‌رسانی قوی به طور قطع تاثیر مثبتی در کنترل و کاهش این بیماری به همراه دارد چرا که باید بارها خطرات این بیماری را به مردم بیان کرد و در واقع  باور آنان را اصلاح کرد، چرا که اگر بدانند سلامتی‌ شان به جد در خطر است از حضور در دورهمی شب یلدا و آیین های عروسی و عزا اجتناب می کنند.

وی اضافه کرد: همکاری سایر دستگاه های متولی امر برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف و جلوگیری از برگزاری آیین های مختلف اهمیت بسزایی دارد و این مهم باید تا کنترل و مدیریت کامل بیماری تداوم داشته باشد.

رستم آبادی ابراز میدواری کرد که با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و همکاری دستگاه های متولی امر بتوان اقدامات خوبی را در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا در شهرستان انجام داد.

تاکنون هزار و ۴۰۲ در کنگاور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۸۲ نفر فوت کرده و ۱۵ نفر نیز اکنون در بیمارستان بستری هستند.

 

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

 

کمپ ترک اعتیاد در شرق تهران

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 30 آذر 1399 ساعت: 0:14

معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بازپرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی ازدواج ۷ ساله ا

است. هر زوج برای هر قسط ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان با سود ۴ درصد پرداخت می‌کند. ضمن اینکه باید یک ضامن معتبر هم معرفی کند

نوشین نبئی معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره آمار متقاضیان وام ازدواج گفت: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی در ۸ ماهه اول سال جاری ۷۸۷ هزار نفر متقاضی داشته ایم که ۵۵۲ هزار نفر وام را دریافت و ۲۳۴ هزار نفر در صف انتظار هستند. حدود ۷۰ درصد زوجین متقاضی وام ازدواج در سال جاری، وام خود را دریافت کرده اند.

وی درباره شرایط ثبت نام و دریافت وام اظهار داشت: زوجین پس از مراجعه به سامانه ثبت نام ve.cbi.ir و تعیین شعبه، ۴۵ روز کاری فرصت دارند تا مدارک خود را تحویل دهند و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز در نهایت طی دو ماه می‌توانند وام را دریافت کنند.

نبئی اشاره کرد: بسیاری از زوجین مشکل ضامن دارند و منابع تامین اعتبار بانک‌های هر استان برای تخصیص وام ازدواج هم متفاوت است بنابراین در برخی شهر‌ها اگر سقف منابع به اتمام برسد؛ تحویل وام به ماه آینده موکول می‌شود. بازپرداخت این وام ۵۰ میلیون تومانی ۷ ساله است. هر زوج برای هر قسط ۶۵۰ ماهیانه هزار تومان با سود ۴ درصد پرداخت می‌کند. ضمن اینکه باید یک ضامن معتبر هم معرفی کند.

معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تسهیلات دیگری به جز وام ازدواج برای جوانان گفت: مجامع خیرین ازدواج در اغلب استان‌ها راه اندازی شده است. این مجامع در تهیه جهیزیه و اجرای مراسم ازدواج کمک شایانی به جوانان داشته اند. با راه اندازی سامانه مجمع خیرین ازدواج دسترسی به تسهیلات این مجامع راحت‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود. ضمن اینکه راهکار‌های بلندمدت مثل تامین اشتغال پایدار و تامین مسکن زوجین از دیگر پیشنهاداتی است که مشارکت نهاد‌های مسئول را می‌طلبد.

وی با اعلام این خبر که پیشنهاد دادیم تا وام هر زوج به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند گفت: در صورت تخصیص بودجه وام ازدواج افزایش می‌یابد، اما احتمال آن کم است. افرادی که چک برگشتی دارند هم نمی‌توانند وام ازدواج دریافت کنند.

مقالات بیشتر:لیست دفاتر ازدواج در غر ب تهران

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 24 آذر 1399 ساعت: 21:48

دبیر کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راه‌اندازی سامانه تعالی دندانپزشکی کشور شاخص‌ترین اقدام کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود، اقدامی که زمینه طرح‌های بعدی این کارگروه را فراهم آورد.

راه‌اندازی سامانه تعالی دندانپزشکی کشور شاخص‌ترین اقدام کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید اکبری دبیر کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای بسته آمایش سرزمینی، مأموریت‌گرایی، تمرکز زدایی، ارتقای توانمندی دانشگاه‌ها و اعطای مأموریت‌های ویژه به کلان مناطق؛ مرکز تعالی دندانپزشکی به عنوان یکی از مأموریت‌های ویژه، به کلان منطقه ۹ واگذار شده است.

 

او افزود: با عنایت به اینکه در خصوص دندانپزشکی بر خلاف دیگر مأموریت‌های ویژه، دبیرخانه مرتبط و همنام در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجود بوده و برای پرهیز از دوباره‌کاری و موازی‌کاری‌هایی که موجب هدر رفت توان و نیروی نخبگان کشور می‌گردد، تلاش شده تا مدلی برای این همکاری طراحی شود که موجب هم‌افزایی مضاعف تلاش‌ها و توانمندی‌های موجود در ستاد وزارت خانه و مرکز تعالی شود.

بیشتر بخوانید

برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری خراسان رضوی به صورت مجازی

دبیر کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرکز تعالی به عنوان بازوی مطالعاتی و برنامه‌ریزی و مسئول مدیریت اطلاعات و شواهد و تصمیم‌سازی با بهره‌گیری از خرد جمعی نخبگان سطح کشور بوده است، ادامه داد: این مرکز در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها زمینه لازم را با پیش‌بینی آینده و نیاز‌های سلامت دهان و دندان کشور برای دبیرخانه فراهم می‌کند.

 

اکبری بیان کرد: شاخص‌ترین اقدام این کارگروه سازماندهی جهت مدیریت نخبگان و ذی‌نفعان دانشکده‌های دندانپزشکی کشور از طریق طراحی و راه‌اندازی "سامانه تعالی دندانپزشکی کشور" و سیستم رابطان دانشکده‌های دندانپزشکی به عنوان بخشی از فرآیند منتخب جشنواره شهید مطهری بوده که از این طریق ارتباط پویا و مستمر بین دبیرخانه دندانپزشکی و تخصصی با دانشکده‌ها از جهت ارسال نیاز‌ها و اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها و از طرف مقابل و همچنین ارسال برنامه‌ها و توضیحات و پشتیبانی اجرایی برنامه‌ها از سوی طرف مقابل صورت گرفت که این اقدام زمینه‌ای برای طرح‌های بعدی کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.

 

او تصریح کرد: مدیریت تدوین کتب مرجع دندانپزشکی کشور با کمک بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید منتخب کلیه دانشکده‌ها و برخی اساتید ایرانی خارج کشور از اقدامات شاخص صورت گرفته پس از راه‌اندازی سامانه تعالی دندانپزشکی کشور بوده است.

 

مقالات دیگر:

لمینت دندان اقساطی

onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 156 تاريخ : يکشنبه 23 آذر 1399 ساعت: 4:11

فرماندار شهرستان ورامین گفت: امروز به واسطه تلاش‌های دولت و ارائه خدمات ویژه در کمپ‌های ترک اعتیاد، شرایط مناسبی پیش روی افراد معتاد برای ترک این بلای خانمان سوز فراهم شده و تلاش می‌گردد تا با راه‌اندازی مراکز اشتغال و ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم به صاحبان کار و صنایع در جذب این افراد، زمینه بازگشت آنان به جامعه فراهم شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار ورامین صبح امروز در دیدار با دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران که در محل این فرمانداری صورت گرفت اظهار کرد: این که از فرد معتاد به عنوان بیمار یاد می‌شود به این دلیل است که جامعه او را به حال خود رها نکرده و به واسطه حضور بدون درمان او، دیگر افراد مبتلا به این بیمار نشوند.

 

وی گفت: اگر فرد معتاد درمان شده به حال خود رها گردد، به او به دیده یک فرد زیادی نگاه شود و فرصت مناسب کسب درآمد پایدار برایش فراهم نشود قطعا بار دیگر به سراغ اعتیاد می‌رود.

 

فرماندار شهرستان ورامین ادامه داد:  امروز به واسطه تلاش‌های دولت و ارائه خدمات ویژه در کمپ‌های ترک اعتیاد، شرایط مناسبی پیش روی افراد معتاد برای ترک این بلای خانمان سوز فراهم شده و تلاش می‌گردد تا با راه‌اندازی مراکز اشتغال و ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم به صاحبان کار و صنایع در جذب این افراد، زمینه بازگشت آنان به جامعه فراهم شود.

 

کاغذلو افزود: برای نخستین بار در استان تهران، مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه معتادین متجاهر در شهرستان ورامین راه‌اندازی شده که این مرکز به تنهایی بسیاری از مشکلات امروز جامعه در مواجهه با  معتادین متجاهر را برطرف کرده و خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌کند که البته رفع مشکل این مرکز به حمایت و پشتیبانی مسؤولان استانی و کشوری نیاز دارد.

 

وی با اشاره به استقرار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در شهرستان ورامین بیان داشت: استقرار این شورا در ورامین فرصت مناسبی است تا با استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصین امر مقابله با مواد مخدر، علاوه بر اقدامات سلبی، فعالیت‌های فرهنگی مناسبی نیز در مقابله با پدیده شوم اعتیاد صورت گیرد.

 

فرماندار ورامین گفت: با فعالیت این شورا و تشکیل کمیته‌های تخصصی پنجگانه، قطعا اتفاقات خوشایندی در مقابله با اعتیاد در سطح شهرستان رخ خواهد داد.

 

کاغذلو همچنین از اجرای طرح غربالگری کرونا بین معتادین متجاهر خبر داد و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر شناسایی افراد مبتلا به کرونا، تعداد زیادی از این افراد جمع آوری در کمپ ماده ۱۶ ساماندهی شدند که مردم به خوبی اثرات آن را در جامعه شاهد هستند.

 

مقالات دیگر:

کمپ ترک اعتیاد غرب تهران

 
onlinetabliq...
ما را در سایت onlinetabliq دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : onlinetabliq onlinetabliq بازدید : 206 تاريخ : شنبه 22 آذر 1399 ساعت: 17:44